Thursday, August 11, 2011

kenapa mesti aku

yuhuuuu..hye u olls..
sempena khamis yang panas,aku nk becerita tentang hati yang panas..
satu mlm aku xtido dek kerana polis(next entry aku story),
tetiba pg2 dlm pkul 10.20 aku dikejotkan dgn satu panggilan..
daripada library uitm badlisyah tercinta...waaah..

puan: assalammualaikum,ni adik saidatul ka??
aku:yer saya..
puan:adik boleh tak dtg lib sekarang??
aku:kenaper yer??(dlm hati rasanya sem nie aku xpinjam buku kat lib lagi..hehehhe)
puan:pasal kes kecurian wallet..
aku:haaaaa!!!!! biler masa plak saya curi wallet nie kak,dtg lib pown tidak,mcm mner nk mencurinya tuuu....bkn sy laa kak,nie kes kwn sy,tp bkn dia yang curi...dier tolong sorok lg adalah..
puan:tapi pak guard bg no adik kat kami..adik kena dtg sekarang,ajak 2orang lagi kawan adik tuu ya..
aku..ok..jap g sy dtg...(dlm hati..pergh..aku xder kner mgna kot!!!!)

setibanya di lib badlisyah tercinta..
bro ensem: adik ker yg pkai baju polkodot semalam..
aku:bila time plak..sy dtg lib pown tidak..(dgn muker masam seribu)
bro ensem:abis tuu sapa yang pkai bju polko dot.?
aku:tu kwn sy laaa..sy xtaw menahu ok tentang hal nie,sy ponteng kelas smlam,xjejak kaki pown kat lib nie..aduyaaaiii..

bdk mntk penampa: sy amek no akak nie dr org kt bazar smlm...
aku:ko yang cuai,ko nk nyusahkan org laaa..(ckp dlm hati jer,xgamak nk ckp dpn2 gitu..haha)
aku:org bazar maner plak nie..setahu aku,aku cukop low profile dah kt uitm nie even kreter aku pames..
puan:xper laa,adik bg no kwn adik tuu,pastu adik boleh balik..
aku.: (dlm hati berkata-kata: pergh...gituu jer..dah ler pgil aku dtg sini pg2 buter,asal xckp gituu jer kt hp td kn senang,boleh aku sambung membuta balik..)

bdk mntk penampa: sy xksah dia xpulangkan kn tp sy nk dia mntk maaf kt saya
aku: ko nie bodoh ker bangang??ko yang careless,ko nk org mntk maaf kt ko,tuu nasib baik kwn aku sorokkn,klau kwn aku bia gituu,mmg bagus laa..nk tolong ko,cm nie ko buat,FYI: aku dgn kwn aku nie mmg dilatih jd akauntan,bkn pencuri dompet..duit pown telebeyh-lebeyh cukop laa weh,dgn bf aku bg lagi,mak aku bg lagi..ko ader??nie yang aku panas nie,maen tibai jer namer aku masok kes curik2 dompet nie..rekod aku bersih taw x...
kwn aku:tgok kat cctv tuu pown dah nmpk kn bkn sy yg amek,sy tolak masuk dlm loker,sorokkan bg org xnmpk,bdk pkai beg merah tuu yg ader kt situu..carik laa dia,bkn sy..

conclusion: aku jumpa ko dpn2 siap ko pompuan..mmg aku jerit dpn2 ko,mari laa curi dompet sy beramai2..sy mmg kaya dgn dompet..
.
buat baik salah,buat jahat salah..senang cter buat xtaw jer,baru pdn muka...

p/s:aku pown pnh hilang dompet kt lib gak,tp mulot aku xbising cm ko,sbb aku tahu aku yang careless..plg penting aku xmain tuduh jer...


minat? follow me ok n drop comment too..

0 komen juri:

SEMUA YANG TERTULIS DI DALAM BLOG INI HAK MILIK KEKAL AZZELEY ATIQAH HAPPY FAMILY