Sunday, July 10, 2011

Segmen Clara : Best Friend



hari nie aku nk join satu contest..
tentang bestfren...bestfren...??yup..bestfren..??
apa itu bestfren???kwn baek..xsemestinya sentiasa bersama..
tp yang saling memahami....slalunya bestfren tuu sama jantina..ssh laa nk crik bestfren yg laen jantina nie..
bestfren nie ada prasaan syg pd kwn..mcm kta syg bf kita tp ini kwn..
xsumer kwn yg kita syg mcm mner kta syg dia nie..
korang taw laa kn,coz korang sndri ader bestfren kn..

kali nie aku nk criter tntg bestfren aku..ak kwn ngan dia sjak akhir form 1 klau xsilap..
aku pown xtaw mcm mner aku bleh rapat dgn dia nie..pdhal kiterowg lain2 klas..
dia nie bdk top kt skola..rmai bdk mnt..
aku plak..hahahahah..saper laa nk mnt aku nie..tp aku ader abg angkat ok time tuu..
cm ner mamat tu leh jd kn aku adk angkat pown xtaw ler..kero kot mata dia..
sepanjang aku kwn dgn dia,kjer aku tmn dia..dating,kadang mkn sama2,g prep mlm & tgah hr..
aku igt sgt,klau prep mlm,kiterowg ader jln prgi prep sndr..kiterorg akn pusing stu mktb dlu bru prgi klas..
saja tgok bintang2,pastu mst criter nnt dah bsar harap2 dpt suami gitu gini..hahahhaa...sengal sgt..
tp uztaz slalu psan,jgn jln kt tmpt tuu lg,haha..kenaper??klau nk kner sorok,try ler buat..
waaaaa..cuak kiterowg..
aku ader port lepak aku sndri kt mktb,tp aku slalu lepak sorang2 jer..sbb aku bdk mlas blajo..
klau dia bosan dia akn crik aku kt port aku tuu..port aku tuu tepi mkmal,
dr port aku tuu yg trletak kt tgkat 3 tu ,aku bleh nmpk satu-satunya pokok besar ats gunung,tringin sgt aku nk prgi kt pokok tu..
tp pokok tuu dah trbkr skarang...
masa skola dlu,aku ader rpat gk dgn sorang lg kwn..nk criter pown klako sebenonyer..
dia prnh mntk putus kwn baek dgn aku krna bdk tuu..
korang yg menjeling2 antra stu sma lain,aku plak jd mgsa..hahahaha..
tp last2 aku ckp laa kat dia,aku kwn dgn dia biasa2 jer..dia ada prob sndri,..so aku tlg dgr,tlg bg nasihat..
sbb dia bdk klas aku..and aku ckp,kita ttp kwn baek even aku rapat dgn org laen jgk..
biasalaaa bdk2 kn...

persahabatan kami mcm biasa,tp pernah jgk org ckp aku les,sbb aku xder bf..haha..
xder??saper kater xder...bkn nk ungkit ksah lama..tp dia senior aku jgk...cuma kiterowg xfamous jer..and aku takot kantoi jer..maklumlaaa,kwn2 mak aku sumer ckgu kt situu..giler xgiler klau kntoi..

gmbr lama msa skola-skola...last day..buat otai.. ^_^



tahun 2008 klau xsilap,masing2 dah masuk u....
aku xsama u dgn dia..and kt u ,aku saja mmg xnk crik kwn baek bru..sbb aku dah ada kwn baek even jauh skalipown..
hubungan kami putus pd tahun 2009,mcm org bercinta plakkn..ahaha..
sedeh mmg sedeh..saper xsedeh woooo kwn tglkn kta..mcm kner tgl kn bf..nsib baek bf aku bg support..
biasa laa org bercinta,antara cinta dan sahabat,rmai yg memelih cinta..
aku pown xbrani nk ckp,mgkin aku pown bleh jd mcm tuu  satu hr nnt...
termasuk dia..tp aku xpernah salahkn dia pown..sbb aku knal prangai dia dr tingkatan 1 lg..
mcm2 cerita & rahsia kami kongsi bersama..so,aku xkisah dgn keputusan dia..
tahun 2011, masa aku tgh drive nk ker kelas,aku dapat msge..
sai,aku mntk maaf..
aku plak dah xsave no dia masa tuu...jahat kn aku..hohohoho..
so,aku call...rupanya dia..
bila aku call,dia nanges2...rupanya cintanya hilang..
hilang??korang paham2 laaa...
so nk aku ckp aper..??aper2 pown jd dia ttp kwn baek aku...
baek bruk dia,dier ttp  dah tertulis jd kwn baek aku..
and our friendship still go on like usual
aku pown slalu bg nasihat utk dia crik balik cintanya yg hilang tuu..
dan semoga dia jadi lebeh tabah lepas nie...sbb aku sntiasa ada utk dia ssh dan sng...
even braper kali ni putus kwn,dia laa kwn terabek ku dunia akhirat..
kerana segalanya dah tertulis begitu...^_^

minat? follow me ok n drop comment too..

2 komen juri:

Anonymous said...

hi awk.. sy dtg dr segmen yg sme,, jmput dtg blog sy ye..
http://tirana91.blogspot.com/

Anonymous said...

hyep ! deqja pown ade join segmen ni :) sj jalan3 ~

jmput datang jalan2 jugak

http://mucuxmellow.blogspot.com/2011/07/segmen-clara-best-friend.html

SEMUA YANG TERTULIS DI DALAM BLOG INI HAK MILIK KEKAL AZZELEY ATIQAH HAPPY FAMILY