Thursday, July 14, 2011

Segmen Single VS Couple | Ashraf Jalil



ape yang bestnye kalau ade pasangan ni?

CINTA ANUGERAH ALLAH UNTUK KITA MERASAINYA DAN MENGHARGAINYA.
cinta aku dan dia bermula dari aku yang ingin mencari seorang lelaki yang setia..maklumlah baru lepas frust bercinta masa tu...aku story kat bestfren aku yg aku frust dan bf bestfren aku cerita kat kwn dia,so kwn bf bestfren aku bg no dia kt aku,kononnya mamat nie mengaku dia setialah..haha..mula2 aku xnak trima,tapi for the second time aku accept no tu. satu pg,dia sms aku,mula2 aku igt tu kwn bestfren aku,bla bestfren aku bkk criter baru yg aku taw,tu kwn bf dia.aku branikn dia utk rply msge dia,sejak tu, hari-hari aku mcm ada bunga bunga cinta,satu hari kami decide untk jumpa,tp bukan berdua,dia nk jumpa mak ayh aku terus.haha..best x?dan dari situ mulanya kisah kami..

setiap manusia yang di kurniakan hati dan perasan mesti ada keinginan untuk mencintai dan di cintai..
sepanjang 4 tahun lebih bersama dia,banyak yang mengubah diri aku ini. bukan aku yang mengakuinya,tapi ahli keluarga dan rakan yg terdekat..bila kita bercinta,dengan automatiknya pikiran kita juga akan berubah menjadi lebih matang dalam berfikir untuk menyelesaikan masalah. yang dahulu nya panas baran menjadi lebih sabar,dan perasaan sayang antara sesama manusia juga semakin banyak seperti tidak mementingkan diri sendiri sebab kita lebih faham orang sekeliling kita..selalunya masalah yang kita hadapi,kita akan selesaikan sendirian,tapi dgn mempunya kekasih hati,kita dapat minta pandangan dan pertolongan dari dia ,dan masalah pon selesai dengan baik sekali.bercinta ini juga dapat mengurangkan stress dan kesepian sebab ada seseorang yang hadir dalam hidup ini untuk menceriakan hari-hari kita dengan suka dan duka.seronoknya bila ada kekasih hati,kita dapat mengenali ahli keluarganya,nak cerita pasal keluarga memang seronok,sebab keluarga aku dan keluarga dia tak melarang hubungan kami..dan dia dah kenal keluarga aku dan aku juga dah mengenali ahli keluarga dia..dia mempunyai mak dan ayah yang sangat baik dan sporting.bila masak sama-sama dengan mak dia,macam-macam perkara baru aku belajar, dapat masuk dunia dia,satu kebanggaan bagi aku sebab xsemua pasangan yang dapat diterima oleh keluarga pasangan masing.kelemahan dan kekurangan dia adalah pelengkap bagi aku,sebab kita memang dilahirkan tidak sempurna..terima diri dia seadanya adalah jalan yang terbaik dari mengubah diri dia menjadi lelaki idaman kita.mungkin kita akan berpuas hati,tapi macam mana dgn perasaan dia.elakkan bila dia dah berubah menjadi lelaki idaman malaya,tiba-tiba dia rasa lebih yakin untuk mencari kekasih gelap,kan dah ssh..hehe..gurau jer.. walaupun hubungan jarak jauh,utara dan selatan ini banyak sangat dugaannyanya,tapi selama 4 tahun lebih menyulam kasih,aku rasa ia satu cabaran bagi aku untuk lebih setia dan menyanyanginya serta menghargai pengorbanan dia pada aku..perkara yang paling penting dalam hubungan ialah kepercayaan pada pasangan dan pasangan janganlah mensia-siakan kepercayaan yang diberi..terlampau banyak pengorbanan dia pada aku,sampaikan aku dah cuba untuk cari orang lain,tapi percayalah tak akan ada yang sama seprti dia..sebab dia lah anugerah Allah yang terbaik untuk aku dan dia betul-betul setia..haha..

p/s : jangan cuba-cuba curi dia dari aku yer perempuan gatal..aku ader silat kungfu tae kwando sumer yer....brani silakan..mmg patah sebelah kaki kau nnt aku kerjakn..hahahahaha..

masa kat danga bay johor,
credit to his brother(our photographer).. ^_^


minat? follow me ok n drop comment too..

6 komen juri:

[sutera kasih] said...

wish you happily ever after..mcm cite pricess2 hehe

Anonymous said...

so sweet...jarak jauh ea...=)),gud job dear..

TeAqArH said...

semoga berkekalan

azzeley atiqah happy family said...

thanks u olls~

Cahaya Inspirasi said...

semoga bahagia hingga akhir hayat..

***blogwalking dr blog ashraf jalil

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

cute blog..

happy always..

sy follow sini ya!

SEMUA YANG TERTULIS DI DALAM BLOG INI HAK MILIK KEKAL AZZELEY ATIQAH HAPPY FAMILY