Sunday, May 15, 2011

lelaki idaman

hai..hai..hai sumer...
dah pkul 4pg tp aku masih xleh tdo..
mgkin sbb ptg td pas mkn ubat dmm &slsam aku tdo lamer sgt...
smp mlm pown xleh tdo..tp aku xsehat lg nie
so,dlm kebosanan melayan kucing aku yg ajk maen kejar2,so aku tulis laa entry nie

entry nie bkn nk mengguris hati sesiapa..
cuba sekadar kongsi cerita..
tp if my baby love bacer,just wanna say, u ar good enough for me...luv u so much yer dear..

sbg perempuan,bila tgok drama2 kn msti tringin nk mcm tuu,..nk mcm nie...
almaklumlah 9nafsu 1 akal...
aku suka sgt tgok citer adamaya..even dah lamer sgt citer tuu,
tp aku keep watching citer tuu,,
kenaper yer...sbb adam laaa...
kan besh klau nnt dpt husband mcm tuu...
dah laa baek...ckp sopan jer..xpndai marah..penyayang,,.romantik..caring..tinggi n protective
untung betol klau ader yg sebegitu kan....
klau aku jd maya,aku smpn husband aku ats loteng umah takot kener curik owang...hahaha..


ini laa adam...pada saper xlyn citer adamaya tuu,meh aku show off sikit gmbr plakon nie..nma dier sean dr kumpulan V.E dlu..


dan sebelom aku nak husband yg ciri2 lengkap tu,kn lg bagus klau dpt seperti imam muda..
ececeeeeeh...
kenaper yer sprti mreker??
sbb kita pown blaja kn time form5 dlu cara2 nk plih psgn hdup..
dan utamakan lah agamanya...
cukup laa klau lelaki itu solat lima waktu,puasa penuh d bln ramadan dan tahu mengaji..
lelaki kn ketua rumah tangga,jd dier juga dpt membimbing keluarga kearah yg diredhai Allah..
bila ank dlhirkn,dier yg akn azankn..bila tibanya waktu solat,dia yg mnjdi imam utk kami...
waaargh~~~teringin sgt nk mcm tuuu...
ak xdemand lebeh pown..xprlu laa yg brglar uztaz,pncrmah bebas atau ahli alim ulamak..
cuma sekadar tahu & amalkn perintah Allah pown sdh mencukupi..
sbb bila hidup berlandaskan al-quaran dan hadis, insyaAllah apa keputusan yg dia lakukn akn diredhai,..
lg2 zaman sekarang nie,ssh sgt nk carik org solat penuh kn..
family tonggang tbalik,ank xtrdidik...rumah xder al-quran..ank2 xtaw mengaji,mak ayh xpnh solat..
sumer tuu prkra biasa kn skarang...tp aku amt mngharap ia xkan pernah trjdi dlm keluarga aku...

sejuk mata memandang mreker nie,smoger akhlak mereka kekal terjaga hga dwsa

itu saja utk subuh nie...
sharing is caring..caring is loving..loving is forever..tu tagline aku,jgn curik yeer..^_^



minat? follow me ok n drop comment too..

0 komen juri:

SEMUA YANG TERTULIS DI DALAM BLOG INI HAK MILIK KEKAL AZZELEY ATIQAH HAPPY FAMILY